Lietadlo je vybavené motorom M-701c500 s radiálnym kompresorom a jednostupňovou plynovou turbínou.
Lietadlo umožňuje vykonávať obraty vyššej pilotáže, napr. premety, zvraty, výkruty, súvraty a iné evolúcie v celom rozsahu rýchlostí, pričom ovládanie lietadla, jeho stabilita a riaditeľnosť sú pri vykonávaní obratov plne vyhovujúce. Lietadlo sa ľahko vyberá z vývrtky. Má postačujúce vybavenie, ktoré umožňuje lietať cez deň za normálnych poveternostných podmienok.
Lietadlo L-29 v.č. 29 4645 bolo po výrobe v Aero Vodochody zalietnuté 16.3.1972.
Užívateľ – Sovietske vzdušné sily ho prevzali 23.3.1972. Za svoju službu nalietal 2821:06 hodín a 7110 pristátí. Absolvoval 3 GO (1, – 25.9.1980, 2, – 14.11.1985 a 3, – 9.7.1991). Po poslednej GO mu bol stanovený medziopravný rezurz 1200 hodín. Jeho nálet po poslednej GO bol 2:55 hodín a 4 pristátia. Posledný let bol prelet po GO k užívateľovi 9.10.1991.
Motor M-701 c-500 v.č. C54076 bol vyrobený 9.2.1966. Za svoju službu odpracoval 1831:53 hodín. Absolvoval 4 GO (1,- 19.7.1972, 2, – 31.3.1977, 3, – 26.3.1985 a 4, – 29.10.1991). Po poslednej GO mu bol stanovený medziopravný rezurz 500 hodín. Po GO motor nelietal. 24.2.1998 bol namontovaný do L-29 (29 4645).